Home Forum Legislatie OUG 85/2016 NU și-a încetat valabilitatea.

Forum Pescuitul.ro

Locul unde poti intreba si primi raspunsurile cautate


  • favorite_border

OUG 85/2016 NU și-a încetat valabilitatea.

  • Adaugat de: person andrei_ghe
  • scheduleacum 1 luni
  • comment4 raspunsuri
  • visibility193 afisari
  • thumb_up 0 likes
Domeniul: Legislatie

Nu vreau sa provoc un nou scandal pe un subiect care deja plictiseste pe toata lumea, vreau doar un epilog la discutiile privind mentinerea in vigoare a prevederilor OUG 85/2016 (si implicit legalitatea contractelor de utilizare incheiate de ANPA cu asociatiile de pescari recreativi) urmare a declararii ca neconstitutionale a legii de aprobare a acesteia.
Am incercat sa pun link, dar va ca si cele catre site-ul Curtii Constitutionale sunt considerate reclama :l:

Gasiti pe site-ul CCR Decizia nr.DECIZIA nr.383 din 29 mai 2019 referitoare la obiecţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor Legii privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 85/2016 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 23/2008 privind pescuitul şi acvacultura
Postez doar cateva paragrafe exemplificative din aceasta, care vin sa confirme ceea ce am tot sustinut pe aici, contrar zicerilor galeriei Popescu&Co.

29. Prin urmare, aplicând jurisprudența, cu valoare de principiu, a Curții Constituționale la cazul specific al constatării neconstituționalității unei legi de aprobare a unei ordonanțe de urgență a Guvernului, în ansamblu său, Curtea reține că, ulterior deciziei de admitere a Curții, Parlamentul - ținând cont de proiectul de lege de aprobare a ordonanței de urgență transmis anterior de Guvern - trebuie să parcurgă din nou toate etapele ulterioare inițierii procesului legislativ, și anume procedura din comisiile parlamentare, dezbaterile şi votul din fiecare Cameră, potrivit competenţei stabilite de art.75 din Constituţie.
32. Astfel, Curtea constată că, efect al Deciziei nr.312 din 9 mai 2018, Parlamentului îi revenea obligaţia, potrivit art.147 alin. (2) și (4) din Constituție și jurisprudenței Curții Constituționale, ca, ținând cont de proiectul de lege de aprobare a ordonanței de urgență transmis deja de Guvern - proiect care conținea articolul unic potrivit căruia „Se aprobă Ordonanța de urgență a Guvernului nr.85/2016 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.23/2008 privind pescuitul şi acvacultura” - să parcurgă din nou etapele ulterioare inițierii procesului legislativ, etape constând în procedura din comisiile parlamentare, dezbaterile şi votul din fiecare Cameră, potrivit competenţei stabilite de art.75 din Constituţie, iar în cadrul acestei proceduri să se conformeze celor statuate prin decizia sus-amintită. Însă, Curtea reține că, deși constatase prin Decizia nr.312 din 9 mai 2018 neconstituționalitatea extrinsecă a Legii pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.85/2016, atât comisiile parlamentare de la Senat, cât și cele de la Camera Deputaților au adoptat rapoarte de admitere, fără amendamente, a legii trimise inițial la promulgare, respectiv a formei adoptate inițial de Camera Deputaților. Or, această lege a fost declarată neconstituțională, în ansamblul său, prin Decizia Curții Constituționale nr.312 din 9 mai 2018. Așadar, parcurgerea din nou, cu respectarea Deciziei Curții Constituționale nr.312 din 9 mai 2018, a etapelor ulterioare inițierii procesului legislativ - și anume procedura din comisiile parlamentare, dezbaterile şi votul din fiecare Cameră, potrivit competenţei stabilite de art.75 din Constituţie – presupune depunerea și admiterea din nou a amendamentelor proprii noului proces legislativ. Or, în speță, atât comisiile parlamentare de la Senat, cât și cele de la Camera Deputaților au adoptat rapoarte de admitere, fără amendamente, a legii trimise inițial la promulgare, respectiv a formei adoptate inițial de Camera Deputaților.
33. Având în vedere acestea, Curtea constată că, ulterior Deciziei nr.312 din 9 mai 2018, Parlamentul - ținând cont de proiectul de lege de aprobare a ordonanței de urgență transmis anterior de Guvern – nu a parcurs din nou etapele procesului legislativ, și anume procedura din comisiile parlamentare, inclusiv depunerea de amendamente, dezbaterile şi votul din fiecare Cameră, potrivit competenţei stabilite de art.75 din Constituţie, cu respectarea Deciziei nr.312 din 9 mai 2018, ci comisiile celor două Camere au adoptat rapoarte de admitere, fără amendamente, a legii trimise inițial la promulgare, respectiv a formei adoptate inițial de Camera Deputaților, astfel că, în final, atât Senatul, cât și Camera Deputaților au adoptat această formă a legii. Prin urmare, legea criticată a fost adoptată cu nerespectarea dispozițiilor art.147 alin.(2) și (4) din Constituţie, fiind neconstituțională, în ansamblul său.

  • favorite_border

re:OUG 85/2016 NU și-a încetat valabilitatea.

  • Adaugat de: person dalearober
  • scheduleacum 1 luni
  • thumb_up 0 likes
Domeniul: Legislatie

Așadar, contractele AJVPS sunt nule, iar, permisele, la fel? Deci, dacă ai permisul ANPA, albastru, nu are nimeni, de la AJVPS-uri, niciun drept, să-ți ceară alt permis, sau, altă taxă?


  • favorite_border

re:OUG 85/2016 NU și-a încetat valabilitatea.

  • Adaugat de: person andrei_ghe
  • scheduleacum 1 luni
  • thumb_up 0 likes
Domeniul: Legislatie
Citat din dalearober
Așadar, contractele AJVPS sunt nule, iar, permisele, la fel? Deci, dacă ai permisul ANPA, albastru, nu are nimeni, de la AJVPS-uri, niciun drept, să-ți ceară alt permis, sau, altă taxă?

Deci daca tu atat ai inteles din decizia de mai sus si din tot ce s-a discutat pe acest subiect, atunci n-are rost....

  • favorite_border

re:OUG 85/2016 NU și-a încetat valabilitatea.

  • Adaugat de: person dalearober
  • scheduleacum 1 luni
  • thumb_up 0 likes
Domeniul: Legislatie

Citez:

"Nu vreau sa provoc un nou scandal pe un subiect care deja plictiseste pe toata lumea, vreau doar un epilog la discutiile privind mentinerea in vigoare a prevederilor OUG 85/2016 (si implicit legalitatea contractelor de utilizare incheiate de ANPA cu asociatiile de pescari recreativi) urmare a declararii ca neconstitutionale a legii de aprobare a acesteia."

Așadar, întrebarea mea, chiar dacă nu am folosit cea mai bună formulare, are legătură, exact, cu "...legalitatea contractelor de utilizare încheiate de ANPA cu asociațiile de pescari recreativi..."! Deci, și despre legalitatea permiselor, și despre legalitatea dreptului de control!
De asemenea, și despre reciprocitatea stabilită prin lege, și prin statutul AGVPS, a permisului emis în județul de domiciliu!

  • favorite_border

re:OUG 85/2016 NU și-a încetat valabilitatea.

  • Adaugat de: person sobibor
  • scheduleacum 1 luni
  • thumb_up 0 likes
Domeniul: Legislatie
Citat din dalearober
Citez:

"Nu vreau sa provoc un nou scandal pe un subiect care deja plictiseste pe toata lumea, vreau doar un epilog la discutiile privind mentinerea in vigoare a prevederilor OUG 85/2016 (si implicit legalitatea contractelor de utilizare incheiate de ANPA cu asociatiile de pescari recreativi) urmare a declararii ca neconstitutionale a legii de aprobare a acesteia."

Așadar, întrebarea mea, chiar dacă nu am folosit cea mai bună formulare, are legătură, exact, cu "...legalitatea contractelor de utilizare încheiate de ANPA cu asociațiile de pescari recreativi..."! Deci, și despre legalitatea permiselor, și despre legalitatea dreptului de control!
De asemenea, și despre reciprocitatea stabilită prin lege, și prin statutul AGVPS, a permisului emis în județul de domiciliu!

Nu poti provoca nimic pentru ca oricum nu te ''baga'' nimeni in seama ori cat ai incerca sa te ''bagi '' ,singurel...


fiber_newStiri

Incepand cu data de 08.05.2019 va deveni functional sistemul online de emitere a permiselor de pescuit recreativ pentru Marea Neagra si pentru fluviul Dunarea cu bratele sale si habitatele piscicole naturale necontractate de asociatiile de pescari recreativi. [...]

fiber_newInfo

Se instituie masuri de prohibitie pentru pescuitul in scop comercial, recreativ si familial al oricaror specii de pesti, crustacee, moluste si alte vietuitoare acvatice vii in habitatele piscicole naturale, pe o durata de 60 de zile, in perioada 11 aprilie – 09 iunie inclusiv, cu exceptiile prevazute in prezentul ordin. [...]