Home Forum Subiecte Barca pentru Dunare

Forum Pescuitul.ro

Locul unde poti intreba si primi raspunsurile cautate

Barca pentru Dunare

• Adaugat de: person puffyk
  • comment95 raspunsuri
  • visibility9131 afisari
Domeniul: Pescuit pe Dunare si in Delta Dunarii

Ceva timp in urma am mai vorbit despre barci si motoare. Desi a trecut ceva timp, consider ca ar trebui sa reluam un pic subiectul, pentru a-I scuti pe colegii de pe forum de cheltuieli si experimente nefericite…..
Pentru a nu da informatii generale si care sa nu poata fi asimilate corect, m-am gandit sa descriu avantajele si dezavantajele fiecarei ambarcatiuni pe care am avut-o. Faptul ca am schimbat atatea nu se datoreaza unei stari materiale deosebite; am cumparat totul inca de la inceput pe credit, credit de care abia am scapat dupa......7 ani !
Prima barca pe care mi-am cumparat-o a fost Laguna 4.80. Am auzit numai de bine de ea si m-am luat dupa toata lumea….Si am cumparat-o!
I-am pus inca de la inceput patru manere, support de ancora ; m-am rasturnat cu ea, am pescuit din ea, mi-am facut toate cele….Inca de la inceput am fost impresionat de stabilitatea ei. Era lata, stabila, mergea excelent cu 15 cai. Consumul foarte bun, glisa instant si avea un comportament pe apa ce se apropia de un grad de multumire de 100%.
120 kg greutate, usor transportabila, materiale bune. Ingrijita….ce mai, o nebunie !
Primele probleme au inceput dupa ce am dorit sa fac excursii mai lungi. Nu era loc ! Chesoanele din botul si din spate nu aveau spatiu de depozitare si, daca doreai sa mai iei o persoana cu tine….era macel ! Doi rucsaci, scule de pescuit si accesoriile inerente faceau ca orice deplasare prin barca sa devina cursa cu obstacole. Basca cateva lansete rupte din cauza de calcat gresit…..
Cand am fost 4 persoane si bagaje in delta, un val de mai mari dimensiuni luat din lateral ne-a umplut barca pe jumatate. Astfel, am zis ca trebuie schimbat ceva…..
Si am schimbat….
Laguna 565. O barca superba, de care si acum imi aduc aminte cu suspin. Mare, incapatoare, dormeai in ea. Am mers 7 persoane si bagaje doldora. Nici o problema. Cu un motor de 25 cai zburai doua persoane si bagaje moderate.
Daca vroiai sa pescuiesti de-a latul, nu exista ceva mai potrivit ! Basca loc pentru intins picioarele, cutii, frigidere…..Intr-un cuvant, numai de bine….
Daca vroiai accesibilitate, insa, treburile se complicau. Nu aveai cum sa intri decat cu heirupeala indiferent unde si cum. Greutatea era mare(225kg), era nevoie de un peridoc. Motorul de 72 kg in tot scoteam de pe barca la transport si asta mi-a provocat si o hernie. Pur si simplu era un calvar sa te duci de colo-colo cu ea, nu puteai intra in butuci fara sa pleci cu plopul dupa tine.
Cand doreai sa pescuiesti la clonc te aplecai, deoarece bordajul era prea mare. Daca erai singur in barca si pescuiai la clonc, nu prea puteai sa o manevrezi decat cu o mare greutate !
Dar daca te ancorai, puteai sa stai intr-un picior pe marginea coltului, ca nu faceai nici o deosebire intre barca si trotuar ! La fel si cand intrai in anafoare….nici nu te miscau ! Am fost prins de o furtunica pe Razelm si vreau sa va spun ca fi-mea nici macar nu s-a trezit timp de 3 ore cat ne-am luptat cu valurile…..Aproape ca nici nu le-a simtit !
Mai avea, insa, o problema tipica barcilor cu chila in V. Daca vroiai sa te ancorezi la crap, observai cu stupoare ca in permanenta ti se misca…fundul barcii! Era asa numitul efect de autocar….daca faci stanga cu botul, fundul se duce in dreapta…..Cand pescuiai in craci, in secunda doi toate lansetele se agatau ! Acest lucru era valabil si la Laguna 4.80 dar cu o mai mica intensitate….
Motivul pentru care am renuntat la aceasta barca nu a tinut de elementele negative ale barcii. Si acum, asa cum v-am zis, plang dupa ea ! Au fost strict financiare ! Pe langa rata care era maricica, venise bebele si….atarna cam greu ! Si mai era o problema….un pescuit insemna minim 20 litri de benzina….doar pentru barca !
Am vandut tot, mi-am platit ce mai era de platit si am luat o pneumatica, de la KingFisher. Am facut-o la comanda, cel mai important era sa fie lata(avea 1 metru intre baloane) iar baloanele trebuiau sa fie mari, ca sa pot sta pe …..Avea podina de aluminiu. Va spun cu mana pe inima ca, daca nu ar fi existat somn in apele Romaniei, si acum as fi tinut aceasta minune mica ! Avea 3.3 metri, alba( ca sa nu se incinga vara), foarte stabila(de fapt, nu cred ca exista ceva mai stabil in materie de barci). Te duceai cu masina unde doreai si o lansai la apa din orice pozitie. De la 20 litri de benzina pe partida de pescuit, ajunsesem sa bag intr-un motor de 4 cai 2 litri, sa ma fatai o zi intreaga si sa mai imi ramana 200 grame.
Ce mai, totul era super. Si acum o am in preajma, in sensul ca am vandut-o unui coleg si o folosesc si eu cand vreau sa fac partide de pescuit pe lacuri. Bineinteles, i-am returnat o parte din bani….
Singura chestiune negativa era greutatea cu care pescuiam la clonc. Te chinuiai nespus pe baloanele mari si iti rupeai mijlocul dupa cateva ore. Nu mi s-a intepat decat de o singura data dar reparatia s-a facut fara nici o problema.
Daca doream sa imi iau, insa, familia cu mine la pescuit, nici nu intra in discutie ca fiica sau sotia sa se suie cu mine. Mi se parea prea periculos. Iar acest lucru a devenit hotarator in ao vinde si a-mi lua….Luck 360!
Cu aceasta barca am mers prima data cu un prieten, Andrei, il stiti de pe forulm.Desi arata ca orice si numai ca barca nu, am ramas absolut incantat. Scurta, lata, usoara, foarte stabila, ancorabila, deplasabila, acostabila…..Chiar si atunci cand vrei sa te dai jos din ea,botul barcii devine o platforma identica cu cea din mijloacele de transport in comun. Atat in fata cat si in spate exista doua chesoane care devin portbagaje. Si au fiecare o gramada de litri…..
Ca si suprafata, o barca tip catamaran are marele avantaj ca fiecare locusor dinea poate fi folosit. Nu exista spatii moarte.Totul e de folosit !
In plus, nu face efect de siaj. Adica…nu se muta dintr-o parte in cealalta…..
Pe valuri sta excelent. Fiind scurta, cand mergi cu viteza si le lovesti, apa nu are timp sa cada pe cel ce conduce barca atunci cand vantul bate din lateral.
Poti dormi in ea ca are bancheta ce se scoate, poti pescui la orice pentru ca bordajul este perfect….
Daca ar fi sa mi se ofere oricare alta barca dintre cele pe care le-am avut la schimb cu piticania asta, nu as face schimbul. Sa va mai spun ca toti partenerii mei de pescuit au vandut barcile lor si au cumparat acest model ?
Dar dupa atata lauda, hai sa va spun si ceva negativ…..face drift ! Adica aluneca cand vrei sa o intorci cu viteza. Asa ca, sub nici o forma nu trebuie scapata mansa la viteza mare, ca risti sa zbori. In apa….
Sper sa va fi fost de aceva folos. Nu uitati, inainte sa purcedeti la treaba, trebuie sa stiti ca nici o barca nu e perfecta. Cu timpul fiecare dintre noi va indragi un model cu care va merge inainte. Si va sti ca e cea mai buna alegere pana o va vedea pe a vecinului….
Un ultim sfat ! Daca vrei sa nu faceti o prostie asa de mare, luati un prieten, umpleti rezervorul si dati-i bice pana la Dunare. Odata ajunsi la Giurgiu, de exemplu, continuati calatoria….pana la Murighiol ! Pe malul fluviului ! Pentru ca din 60 in 60 km dati de cate un oras, care are cate un port, care are o gramada de barci parcate !
Suiti-va in fiecare, eventual dati proprietarului cateva zeci de lei sa va faca o tura….Vedeti cum stati, cum pescuiti, cum coborati si urcati, cum…iubiti ! Ca, lasand gluma la o parte, mai bine sa cheltuiti 300 ron decat sumele pe care le-am cheltuit eu doar ca sa fiu cu…7 ani mai destept !
Fir intins !

• Adaugat de: person dalearober
Domeniul: Pescuit pe Dunare si in Delta Dunarii

Din ceea ce ai descris in aceasta prezentare, concluzia pe care o trag eu, pentru mine, chiar daca suna cam fantasmagoric, este ca optim ar fi sa ai si a doua barca, Laguna de 5,65 m, ca baza/"resedinta", stabila, spatioasa si sigura, si sa o ai si pe ultima, Luck 360, sau similara(apropo, se poate comfectiona la comanda si din hypalon?), pentru mobilitate si accesibilitate, inclusiv pentru clonc, pentru a te strecura prin deschideri mici de stuf, catre mici ghioluri si canalute inguste, prin spatii pe unde nu ai cum altfel...aceasta combinatie s-ar putea face in doi-trei insi, ca sa se imparta, cumva, si costurile, ca si cele anuale!

• Adaugat de: person puffyk

E, ce bine ar fi.....:)

• Postat de: person Vizitator
Contact Person
Vizitator

Citat din dalearober

Luck 360 este din fibra adică nu este pneumatica adică nu poate fi din hypalon adică... :c:

• Adaugat de: person adyadrian

buna seara
as avea o intrebare referitor la modelul luck ...crede-ti ca modelul luck 250 se poate descurca bine pe Dunare?intradevar,este mica dar arata diferit de multe modele de aceeasi lungime...
va multumesc

re:Barca pentru Dunare

• Adaugat de: person alfred.
Domeniul: Pescuit pe Dunare si in Delta Dunarii

Cum sunt barcile Luck pentru Dunare?

• Adaugat de: person arhanghelu
Domeniul: Pescuit pe Dunare si in Delta Dunarii

Ai citit ceva din acest topic???

• Postat de: person Vizitator
Contact Person
Vizitator

Doamne iarta și păzește...
Unul bate câmpii, altul se prostește, niciunul nu citește ceea ce Mihai împărtășește.
Articolul 24, paragraf 11 din clasa a doua primara.
Întâi studiază enunțul apoi logheaza-te în pescuitul.ro

re:Barca pentru Dunare

• Adaugat de: person alfred.
Domeniul: Pescuit pe Dunare si in Delta Dunarii

Da, l-am citit. Ma intrebam cum se comporta la valuri si daca o barca de 3.60 este ok pentru Dunare. M-ar intersa sa-mi cumpar o barca pentru Dunare dar pana acum nu am luat in calcul barcile gonflabile sau cele sun 5m. Din cate am auzit sunt cam periculoase pentru ape curgatoare. Deci forma barcii Luck avantajeaza pescuitul pe Dunare ...
Multumesc.

• Adaugat de: person ionpescaru

Multumesc Mihai pentru sfaturi ,cateva variante de motorizare pentru
Luck 360 te rog,pentru 1 persoana cu bagaj pentru Dunare ,pentru 2 adulti cu bagaj gen expeditie tot Dunare ,o saptamana si pentru un cuplu cu un copil + bagaj gen expeditie pentru o sapatmana(corturi si toate hanganalele),bineinteles ,calcule pentru a merge in glisare lejera ,multumesc anticipat,sanatate.

Se instituie măsuri de prohibiție pentru pescuitul în scop comercial, recreativ/sportiv și familial al oricăror specii de pești, crustacee, moluște și alte viețuitoare acvatice vii în habitatele piscicole naturale, pe o durată de 60 de zile, în perioada 4 aprilie-2 iunie inclusiv, iar în apele care constituie frontieră de stat, pe o durată de 45 de zile, în perioada 19 aprilie-2 iunie inclusiv ... [...]

Permisele de pescuit recreativ pentru anul 2020, emise de ANPA, se pot obtine online prin intermediul aplicatiei informatice disponibile la adresa... [...]