Home Forum Subiecte Suntem printre cei mai primitivi pescari din lume

Forum Pescuitul.ro

Locul unde poti intreba si primi raspunsurile cautate

• favorite_border

Suntem printre cei mai primitivi pescari din lume

• Adaugat de: person Tiberiu_N
  • comment42 raspunsuri
  • visibility5220 afisari
Domeniul: Diverse

Ma doare sufletul, imi urla constiinta de durere, ma zbat deseori in incapabilitatea de a face ceva, insa trebuie sa va spun fratilor un sincer adevar:

Dupa Somalia, Bangladesh, Indonezia si Uzbekistan, suntem CEI MAI PRIMITIVI PESCARI.

Acum.. multi ma veti injura, multi ma veti lua la p*la. Insa, acest adevar este unul care nu ne face deloc cinste tuturor ca neam si nu ma simt deloc bine in postura de roman sa o spun ca suntem printre cei mai josnici pescari din lume. Este perfect adevarat si trebuie sa deschidem ochii sa vedem acest adevar si sa tragem o concluzie. Ideea este ca nu ma intereseaza daca multi ma vor injura in fata calculatorului ori prin mesaje, trebuie doar sa spun un adevar care EXISTA si care ne distruge viitorul pescuitului sportiv. Adica, pe langa celelalte segmente cum ar fi politica, industruia, economia, suntem PRAF si la ceea ce tine de pescuit, iar aici avem si noi - pescarii sportivi - o mare vina: MENTALITATEA.

Haideti sa va spun o mica poveste, in cateva cuvinte.
In 2015 am terminat cu orice activitate sportiva (am practicat rugby 25 de ani) si am decis sa plec pe mare ca ofiter 2. Mai facusem asta de vreo 3-4 ori ori ca ofiter 3, insa in voiaje scurte, pentru companii mici, fara prea multa bataie de cap. Acum insa, avand in vedere ca nevasta mi-a oferit anul trecut o superba pereche de gemeni, am intrat in fibrilatiile masculului responsabil, am lasat distractiile si bautele cu baietii si am iesit la produs cu orice pret.

Ultimele 6 luni le-am petrecut in jurul Tailandei, o zona mixta cu mentalitate asiatica, cu fetite tinere si pofticioase, dar si o tara tare comunista in multe aspecte, plina de mafie si crime. Peste.. la discretie, din ape poluate, insa asta nu conteaza prea mult pentru ca nu se spune pe eticheta. Daca mergeti la noi in Penny, veti gasi pangasiuns congelat in glazura de gheata, care vine exact din aceasta tara (Tailanda) si care este o adevarata bomba "nutritiva" - in sensul rau al cuvantului. Asadar, tot aici, in Tailanda, am descoperit vestitele crescatorii cu acest peste pangasius (seamana in realitate cu un rechinas), crescatorii care imbina ferma avicola cu piscicultura. In alte cuvinte descript.ive, aceasta combinatie arata asa: au facut baietii niste bazine (piscine) cu pompe de oxigen ca la jacuzzi unde bolbocaie apa si unde zac cateva mii de pesti. Deasupra lor sunt instalare cotete de gaini din plasa, care sunt hranite si ale caror excremente cad direct in bazinele cu pesti, prin plasa cu rol de pardoseala. Ei bine fratilor, acesti pesti cresc fantastic de rapid, dupa care sunt scosi, filetati si bagati in circuitul comertului international. Astfel ajung si la noi in Romania, la supermarket-uri. Eu, ca si pescar, din momentul cand am descoperi acest sistem de aprovizionare, am spus clar nevestei, pe ton raspicat: SA NU VA PRIND CA MANCATI PANGASIUS!!

Iar acum, sa revenim la oile noastre.. trebuie sa stiti despre mine ca sunt un tip foarte patriot. Tot ce adun, gandesc sa investesc in tara mea si sa reusesc cumva sa aduc o schimbare oarecum in bine in sistemul nostru socio-economic, care este PRAF datorita faptului ca la noi NUMAI handicapatii ajung in functii de conducere - prin pile, cunostinte, spagi etc (stilul P.C.R.).Insa, in incercarea mea de a schimba ceva in bine, tare imi este ca, la un moment dat, scarbit de acest sistem pervertit, sa nu iau drumul Occidentului cu nevasta si copii..

Asa.. deci.. pescuitul la noi este administrat in mod SAVAGE, adica primitiv, ori salbatic. Cu mult regret trebuie sa spun ca mentalitatea pescarului de rand este ordinara, este distrusa - in sensul ca pescarul ar face orice sa piteasca pestele si sa-l ia acasa, indiferent cat de mic este acesta. Voba aia: "Merge de-o mamaliga!"

Acum o saptamana m-am intors din voiaj pentru sarbatorile de iarna. Am fu*ut-o pe nevasta-mea vreo 3 zile la rand si mi-am pus in cap vin rosu si fripturi.. ma rog, astea sunt chestii personale si nu prea se zic, insa voiam sa ma descarc un pic cumva, deoarece aici nu ma cunoaste nimeni persoanal. Ceea ce vroia, sa subliniez este urmatorul lucru:

Exact inainte de Craciun, am dat o fuga in Delta la pescuit de stiuca. La Mila 23, totul era linistit, stuful era uscat si pregatit pentru iarna. Soarele zburda pe cer si imi incalzea sufletul in luna Decembrie - lucru foarte rar intalnit, deoarece acum ar fi trebuit sa fie zapada si vreo -14 grade Celsius, cu apa inghetata si pestele.. ehei.. pe undeva in adancimi. Insa nu a fost asa.

Nea Gigi care locuieste intr-o baraca cu acoperis de stuf pe langa Mila 23 are o barca destul de silentioasa si el ne-a dus toata ziua (100 eur) in locuri in care am prins stiuca si nu numai. Amicul meu George a prins cateva bucati de crapi la 3-7 kg la boiles cu aroma de sange (zicea el ca, in perioada asta, crapul e flamand dupa "carne"). L-am inteles in durerea lui, insa eu am pescuit la lingurita si am reusit sa scot 5 stiuci la aproximativ 4-6 kg - Cea mai mare a fost prinsa la vobler. Dupa care, am mers noaptea la pensiune si am cam uitat de griji.

Stiu ca dimineata era frumos afara, dar frig, iar George era TREAZ, imbracat si cu sculele pregatite, m-a trezit din somn pufaind din tigara spunand: "bea-ti cafeaua si hai odata drecu pe balta!" dupa care s-a dus sa se pi*e... M-am trezit, am mancat ceva rapid si m-am pregatit de iesit pe balta. La Mila 23 rasaritul pare un fel de miracol greu de descris pentru un om care se scoala dintr-o betie. Insa pot spune ca am vazut in acea dimineata o splendoare de lebada neagra cu cioc rosiatic - ceva rar ce nu mai vazusem in viata mea.

In timpul partidei de pescuit am intalnit vreo 3 bucuresteni, destul de instariti dupa ceea ce spuneau dansii, care aveau barca lor proprie si care se mandreau ca-l cunosc personal pe dl. Vantu. Dr*cu sa-i ia si pe ei si pe el, eu niciodata nu l-am placut pe acest Sorin O Vantu, insa fie.. Povestea merge mai departe si ceea ce vreau sa spun cu aceasta poveste este faptul ca, in ciuda banilor si sofisticarii acestor bucuresteni "de elita", ei s-au facut de ras prinzand toata ziua maruntis de 0,100 - 0,200 kg pe care l-au oprit pe tot in juvelnic. Acest lucru m-a adus in starea asta de neliniste si de convingere ca suntem pe un drum gresit, fapt pentru care v-am scris acest mesaj care sper sa aiba un efect asupra mentalitatii de "Pescar din Balcani" (pescar care prinde si opreste in plasa pana si cel mai mic peste).

FRATILOR.. TREBUIE SA NE SCHIMBAM MODUL DE GANDIRE!

Trebuie sa pricepem ca cei din Occident nu sunt tampiti cand folosesc sistemul Catch & Release si ca acest lucru ii ajuta sa aiba peste mereu pe viitor pentru copiii lor. Mergand pe certitudinea ca OMUL SFINTESTE LOCUL, sper ca si romanul sa se cizeleze si sa se rafineze in timp - macar in 2-3 generatii - altfel vom ajunge ultimele ragalii de pe aceasta planeta, fara identitate, resurse locale si SCLAVI la mila strainilor care ne vor exploata ca pe niste cobai.

Morala: DACA PRINDETI PESTI NEMATURIZATI, DATI-LE DRUMUL IN LIBERTATE, SA CREASCA SI SA LASE URMASI !!!

Cu stima, tuturor!

• Adaugat de: person petre_n
Domeniul: Diverse

O scriere frumoasa, cu un mesaj clar! Felicitari!
Mentalitatea oamenilor este foarte greu de schimbat! Poti s-o faci fie prin constrangere, dupa modelul german, fie aplici masuri mai blande si astepti 2-3 generatii pana cand ADN-ul individului va asimila noile reguli ca pe un proces de evolutie. Se stie ca un animal salbatic se domesticeste abia dupa 2-3 generatii. Cam aceeasi regula se aplica si in privinta schimbarii mentalitatii oamenilor.

Si eu sunt patriot si am ramas in tara dupa 89 in speranta unor schimbari pozitive insa acum constat ca am fost prea optimist! Trebuia sa plec ca multi dintre prietenii mei.

• Adaugat de: person Rine

• Postat de: person Vizitator
Contact Person
Vizitator

Astia pe care i-ai mentionat in comentariu nu sunt pescari. Sunt......alceva !!!
Tipul asta de "pescar" pleaca de acasa cu idea ca "daca iau 3-4 kile de peste azi, m-am scos" ! Pentru ei, 3-4 kile de maruntis e totuna cu unul sau doi/trei pesti de 3-4 kile total. Nu concep sa gandeasca altfel ! Si nu poti sa-i schimbi !!!Doar sa-i ........ !!!!
Am intalnit si eu o multime de-a lungul timpului ;si plasari dar si unditari !Toti se comporta la fel. Pentru ei pestele mare sau mic atarna la fel la cantar !Numai asta vad inaintea ochilor : cantarul !! Si e trist, mai ales pentru noi, cei care intelegem cursul naturii si cum putem contribui fiecare la perpetuarea speciilor de pesti !

As avea multe exemple haioase de povestit , de la partide de pescuit la pasnic sau rapitor! Dar expresia fetelor acestor ciobani, cand eliberezi pestele subdimensionat................priceless )= !

• Adaugat de: person FRPS
Domeniul: Diverse

Explicația la prelegerea destul de lungă și colorată este una simplă și este suficient de bine reflectată și pe acest forum de niște așa zisul Gică contra, gen Enăchescu, Jianu, Le Mertois și se rezumă la lipsa de educație. Este suficient să le observi inversunarea cu care susțin o prostie pe care fac orice să o declare axiomă. Asta-i țara, asta-i natul!

Citat din cosmin d.

Absout corect, nu ai cum sa schimbi niste maimute. La fel cum nici zmeilor in bolizi de pe sosele nu ai cum sa le explici ca sunt doar niste babuini in trafic. Eu sper totusi ca se va naste o noua mentalitate, incet-incet, am acolo o oarecare speranta schilodita dar care inca mai rasufla..

"As avea multe exemple haioase de povestit"

Pai baga material aici, ce mai astepti. Sa ne mai descretim si noi fruntile

Citat din FRPS

Nu ii cunosc pe respectivii, insa problema lipsei de educatie corespunzatoare este adevarata boala a societatilor de mana a treia. Educatia este cheia catre emancipare, fara ea nu se poate ajunge la civilizatie.

Scuze daca ti s-a parut lunga descrierea. M-am simtit chiar bine sa pun totul in cuvinte, la genul masculin. :)

Noroc ==

Citat din petre_n
O scriere frumoasa, cu un mesaj clar! Felicitari!

Multumesc, cu respect!

Cred ca noi am facut un lucru bun ca am ramas in tara, am totusi o speranta ca prin noi vom evolua ca neam.. Iar de plecat, singurul loc in care as merge in lumea asta ar fi undeva cu plaja, sa pot da la peste si sa ma si incalzesc pe nisip la soare :)

• Adaugat de: person Rine

Ce sa mai bage, frate..)=
Ne-ai omorât pe toți )=
Boss.. Am 30 de ani de deltă..
25 exclusiv la răpitori .
preponderent știucă,in deltă.
N-am ajuns ,încă la a doua bucata de 6 kg.
Și nici la a treia de 5.
Vorba unui " baci" de cherhana, (Caraorman)acum doi ani:
"Păi ,o știucă de 5-6 kg, trofeu ,apare o data la câțiva ani"
Iar alea de 100-200 de.grame in Decembrie 2017 sunt ,de fapt,generația iunie 2018 )=
Super... tare!
Sper că nu te superi.
Fiecare mai dileste ceva
Sărbători fericite!

Citat din Rine
Ce sa mai bage, frate..)=
Ne-ai omorât pe toți )=
Boss.. Am 30 de ani de deltă..
25 exclusiv la răpitori .
preponderent știucă,in deltă.
N-am ajuns ,încă la a doua bucata de 6 kg.
Și nici la a treia de 5.
Vorba unui " baci" de cherhana, (Caraorman)acum doi ani:
"Păi ,o știucă de 5-6 kg, trofeu ,apare o data la câțiva ani"
Super... tare!
Sper că nu te superi.
Fiecare mai dileste ceva
Sărbători fericite!

Ar fi culmea sa ma supar, cand eu ma simt de fapt chiar bine :)
Iti urez si eu, de asemenea, sarbatori fericite!

==

Permisele de pescuit recreativ pentru anul 2024, emise de ANPA, se pot obtine online prin intermediul aplicatiei informatice disponibile pe site-ul anpa.ro.

In perioada 10-17.01.2024 aplicatia informatica pentru generarea permiselor este oprita pentru efectuarea unor lucrari de mentenanta. Pentru mai multe detalii va rugam sa consultati site-ul anpa.ro. [...]